Stel jezelf even voor.
Ik ben Michiel Six. Ik ben in 2021 afgestudeerd in de lerarenopleiding fysica en Informatica en heb twee jaar les gegeven in het VTI van Roeselaere (fysica in het derde en vierde jaar BTW, natuurwetenschappen in het twee jaar en wiskunde in het eerste jaar). Daarbij was ik vorig jaar voor 70% verbonden aan de lerarenopleiding van Arteveldehogeschool. Van daaruit ben ik betrokken geweest bij een aantal projecten: iSTEM natuurlijk, maar ook Let’s STEM together! (Stem in de vrije tijd – gecoördineerd door Vlaio), waar het mij opviel dat er daar toch een aantal beperkingen wegvallen, omdat je niet gebonden bent aan minimumdoelen en vooral omdat de diversiteit van de groep veel groter is. Ik begeleidde vooral studenten voor Teach the trainer (ism Howest). Ook heb ik samen met mijn medestudenten een vzw opgericht om onze bachelorproef te verduurzamen (LIFT: samen met leerlingen STEM-workshops ontwikkelen).
Hoe ervaar je het om mee in het team van iSTEM te zitten?
Dat was vooral heel leerrijk! Ik heb heel veel bijgeleerd van en inspiratie opgedaan bij de collega’s, maar door nascholingen te geven ook van leerkrachten. Ik heb nu ook een beter zicht op de vragen en problemen binnen het onderwijs.
Waar zitten jouw ambities binnen iSTEM?
Ik heb veel gewerkt aan de nieuwe website die nu online staat. Maar er is nog zoveel materiaal. Mijn ambitie is dan ook om die nog toegankelijker te maken voor de doelgroep, om het enorme aanbod zo goed mogelijk tot bij de leerkrachten te brengen.
Ik zal niet langer als coach betrokken zijn bij de cel iSTEM Inkleuren, maar ik krijg de kans om als jobstudent verder te werken aan de website, zodat ik er toch bij kan blijven.