Jouw partner voor STEM in het secundair onderwijs

Veelgestelde vragen

Ontdek hier het antwoord op een aantal vaak gestelde vragen.

Deze antwoorden zijn tot stand gekomen door onze ervaringen en onderlinge discussies tussen de leden van de cel ‘iSTEM inkleuren’ en partners uit het onderwijsveld. Blijf je op je honger zitten? Neem dan zeker contact op met ons.

Trefwoorden_specifiek

Trefwoorden_specifiek

Zal ik nog fysica / chemie / biologie / wiskunde / techniek / aardrijkskunde. kunnen geven nu STEM bestaat?

Wat is het voordeel van leerkrachten samen materiaal te laten ontwikkelen?

Hoe werk ik aan STEM als er geen vak STEM is?

Help, ik moet STEM geven, maar ik ben er niet voor opgeleid.

Hoe kan samenwerken met externen mij helpen?

Kun je aan STEM doen zonder microcontrollers, 3D-printers of ander duur materiaal?

Hoe overtuig ik de directie(leden) van het nut van een geïntegreerde STEM-aanpak binnen de school?

Ik moet STEM geven maar sta er helemaal alleen voor.

Wat zijn STEM-concepten?

Hoe evalueer je een STEM-project?

Hoe kan je binnen arbeidsmarktfinaliteit werken aan onderzoekend leren?

Wanneer kies ik voor een meer open of meer gesloten aanpak? Hoe beslis ik?

Wat als ik geen kennis heb over arduino / programmeren / microcontrollers /…?

Wat als mijn leerlingen er niet in slagen om tot een eindproduct te komen? Hoe belangrijk is het werkend prototype?

Is STEM het nieuwe Latijn?

Hoe zoek ik naar een passend onderwerp/thema voor een STEM-project?

Wat is er geïntegreerd aan geïntegreerde STEM?

Hoe ziet de ideale STEM-leerkracht eruit?

Is STEM hetzelfde als Techniek?

Wat zijn STEM-vaardigheden?

Is STEM een vak?

logo stem voor de basis

STEMDAG 2024

Samenwerken inspireert

4 december in Brugge

Diversiteitshulp