
Propere handen
De leerlingen gaan op zoek naar het belang van handhygiëne en leren het verschil tussen virussen en bacteriën. Daarna maken ze handcrème en onderzoeken ze het effect daarvan.
De leerlingen gaan op zoek naar het belang van handhygiëne en leren het verschil tussen virussen en bacteriën. Daarna maken ze handcrème en onderzoeken ze het effect daarvan.
Dit project maakt deel uit van de volledige graadplanning opgesteld binnen STEM@school. Interesse in het helpen van mensen? Kinesist, ingenieur of sportcoach in spe? Ontwerp en test een toestel en trainingsschema om een gehandicapte klasgenoot er weer bovenop te krijgen. Een uitdaging vol spieren, vectoren, krachten en momenten.
Tijdens deze introductiemodule voor STEM gebruiken de leerlingen de S, de T, de E en de M om hun conditie te meten.
Het revalidatieproces voor neurale problemen (zoals een dwarslaesie) na een ongeval helpen ondersteunen door reactietijd te testen.
Veel leerlingen denken dat alle bacteriën ziekteverwekkers zijn. Dit is een onterechte veralgemening en is simpelweg niet waar.
Hoe kun je zelf iets maken om je huid te beschermen tegen de zon
In dit STEM-project worden de leerlingen uitgedaagd om de luchtkwaliteit van hun klaslokaal te meten, analyseren en tot slot te
verbeteren.
Design: Nelson en Margot De Saegher