
LIFT
Waarom je leerlingen, als STEM-project, eens zélf geen STEM-project laten ontwerpen voor andere leerlingen?
Waarom je leerlingen, als STEM-project, eens zélf geen STEM-project laten ontwerpen voor andere leerlingen?
Met de LIFT-methodiek ontwikkelen jouw leerlingen, met ondersteuning, in 10 tot 12 uur STEM-workshops. Met behulp van een uitgewerkt stappenplan gaan ze met zelfverzonnen thema’s aan de slag. Ze kunnen kiezen uit 5 verschillende formats: escaperoom, onderzoek, spel, show of maak-opdracht. Het resultaat wordt dan uitgevoerd door elf- of twaalfjarigen, hetzij in de klas, hetzij daarbuiten.
In deze nascholing ga je aan de slag om samen met jouw leerlingen STEM-workshops te ontwikkelen. De focus ligt op zelf uittesten en toepassen in jouw eigen schoolomgeving. Zo gaan we concreet in groepen enkele werkvormen van de methodiek uittesten en ga je naar huis met nieuwe ideeën voor een STEM-project. Na het volgen van de nascholing: -ontwikkel je samen met jouw leerlingen een unieke STEM-workshop; -ervaar je een vernieuwende methodiek binnen STEM-onderwijs; -beschik je over een ideale reclame-tool voor jouw school; -beschik je over een volledig uitgewerkt pakket met didactisch materiaal.
Gedurende het najaar van 2023 lichten we elke woensdagavond van 20u tot 21u30 een iSTEM-project toe tijdens een online nascholing.
Design: Nelson en Margot De Saegher