SOS Patatjes
In dit project nemen de leerlingen de aardappelziekte onder de loep en passen zij beeldverwerking toe bij intelligente akker- en tuinbouwsystemen in een veranderende klimaatomgeving.
In dit project nemen de leerlingen de aardappelziekte onder de loep en passen zij beeldverwerking toe bij intelligente akker- en tuinbouwsystemen in een veranderende klimaatomgeving.
Om in je school in de tweede en derde graad te werken aan de STEM-minimumdoelen, en de minimumdoelen van computationeel denken en informaticawetenschappen, denk je best na over verticale en horizontale leerlijnen. Een vakoverstijgende werking is aangewezen en versterkt jullie werking.
KU Leuven organiseert een nascholing rond “Algoritmen en Programmeren” die specifiek gericht is op de nieuwe informatica-eindtermen.
Dit project maakt deel uit van de volledige graadplanning opgesteld binnen STEM@school. Gebruik echte data van de Mercator-telescoop op La Palma en programmeer in Python om de kosmische dans van dubbelsterren te ontrafelen!
Aan de hand van Python notebooks kruipen de leerlingen in de huid van een wetenschapper. Ze krijgen inzicht in de fundamenten van artificiële intelligentie. Maar er komen ook praktische zaken bij kijken, zoals het verzamelen en voorbereiden van de dataset.
Leerlingen leren AI begrijpen, met mogelijkheden en beperkingen; ze leren hoe ze er een impact kunnen op hebben.
De Early Warning Score (EWS) is een richtlijn die internationaal wordt gebruikt in ziekenhuizen om de gezondheid van een patiënt te kunnen inschatten. De EWS is gebaseerd op de vitale functies: bloeddruk, lichaamstemperatuur, hartslag, ademhalingsfrequentie, alertheid en zuurstofsaturatie.
Design: Nelson en Margot De Saegher