Jouw partner voor STEM in het secundair onderwijs

Het belang van STEM in ‘De Staat van ons Onderwijs’

de vijf basispijlers van iSTEM

Onze maatschappij heeft nog steeds een prangende nood aan STEM profielen maar tegelijk blijft het moeilijk om de interesse bij veel jongeren hiervoor aan te wakkeren. Er is bij veel leerkrachten dan ook een nood om STEM-onderwijs relevant te maken voor hun leerlingen. iSTEM zet door een geïntegreerde aanpak expliciet in op de relevantie van STEM. Het is dan ook niet voor niets dat integratie van leerinhouden één van de 5 basis-ingrediënten is van onze iSTEM-didactiek. Dit vergt echter voldoende coaching van leerkrachten om een geïntegreerde benadering van STEM in de klas te brengen.

Onlangs praatten onze collega’s Seppe Hermans en Peter Van Petegem in ‘De Staat van ons Onderwijs’ op Radio Centraal over het belang van STEM. Het ging niet alleen over het hoe en waarom van geïntegreerd STEM-onderwijs, maar ook over de link met bijvoorbeeld computationeel denken.

Meer informatie en het interview kun je vinden via deze link.

Gerelateerde pagina's