Jouw partner voor STEM in het secundair onderwijs

Genderdiverse themakeuzes

Maak doordachte genderdiverse themakeuzes.

Toelichting

Uit het ROSE-onderzoek, besproken in de studie ‘Kiezen voor Stem’ (Van den Berghe et al., 2012) is bijvoorbeeld gebleken dat 15-jarige meisjes vooral geïnteresseerd zijn in gezondheid, geneeskunde, esthetiek en het menselijk lichaam, ethische aspecten, speculaties en het paranormale. Jongens daarentegen hebben duidelijke intrinsieke interesse voor technische, mechanische, elektrische, spectaculaire, explosieve,… aspecten. Zorg voor een evenwichtige balans van deze facetten om het beoogde engagementsgevoel van de klas in haar geheel te maximaliseren.

Heb je feedback?

Alle feedback, tips en suggesties omtrent de tips en diversiteit-sensitief ontwikkelen zijn meer dan welkom! Mail ons gerust via contact@istem.be!
logo stem voor de basis

STEMDAG 2024

Samenwerken inspireert

4 december in Brugge

Diversiteitshulp