Jouw partner voor STEM in het secundair onderwijs

Scaffolds

Maak i.f.v. de doelgroep een inschatting van de manier waarop je best taal-scaffolds zal gaan inbouwen tijdens de ontwerpfase.

Toelichting

Bekijk met taalleerkracht of reeds geziene taalstrategieën o.d.v.v. taalfiches een meerwaarde zouden kunnen zijn voor de doelgroep of er eerder gekozen wordt voor een taalversterkend UDL-ontwerp of combinatie van beiden (zie Bijlage 2 – UDL)

Graag wat meer achtergrond?

  1. Kennes, A. (2019 ). All-in: Inclusief lesgeven met UDL. Leuven: Acco Uitgeverij
  2. CAST: About Universal Design for Learning
  3. https://sites.arteveldehogeschool.be/udl/

Heb je feedback?

Alle feedback, tips en suggesties omtrent de tips en diversiteit-sensitief ontwikkelen zijn meer dan welkom! Mail ons gerust via contact@istem.be!
logo stem voor de basis

STEMDAG 2024

Samenwerken inspireert

4 december in Brugge

Diversiteitshulp