Jouw partner voor STEM in het secundair onderwijs

Variatie

Bedenk zintuiglijk gevarieerde lesactiviteiten.

Toelichting

  • Varieer in doe-schrijf-spreek-luisteropdrachten.
  • Een debat heeft bijvoorbeeld een volwaardige plaats in een STEM-les. Belang wetenschappelijke geletterdheid en Nature of Science (PISA, modernisering S.O.)!

Inspiratie

Graag wat meer achtergrond?

  1. Abd-El-Khalick, F. (2012). Teaching with and about nature of science, and science teacher knowledge domains. Science & Education , 22(9), 2087-2107.
  2. De Schrijver, Jelle & Anthone, Richard & Cornelissen, Eef & de poorter, John. (2013). Leren onderzoeken door te filosoferen in het wetenschapsonderwijs. Jaarboek van de biologie, VOB.
  3. https://www.siho.be/sites/default/files/2020-12/Leidraad_Universeel_Ontwerp_SIHO%20v3%20online.pdf
  4. https://www.kuleuven.be/samenwerking/avlnascholingen/ns1617/mappptal28/docal28p

Heb je feedback?

Alle feedback, tips en suggesties omtrent de tips en diversiteit-sensitief ontwikkelen zijn meer dan welkom! Mail ons gerust via contact@istem.be!