
Koelen zonder stroom
Ontwerp met je leerlingen een technische oplossing om in lage-inkomenslanden voedsel langer te kunnen bewaren door middel van een koelsysteem zonder elektrische stroom!
Ontwerp met je leerlingen een technische oplossing om in lage-inkomenslanden voedsel langer te kunnen bewaren door middel van een koelsysteem zonder elektrische stroom!
De leerlingen gaan op onderzoek naar de verschillende aspecten van bewegend beeld en maken een film met een zelfgemaakte zoötroop.
Op 7 juni heeft de iSTEM Studiedag rond Computationeel Denken, STEM en AI in de klas plaatsgevonden in Gent. Hieronder kun je enkele sfeerbeelden terugvinden van
Via geïntegreerd toepassen van leerstof uit verschillende vakken gaan leerlingen projectmatig, zelfstandig en onder begeleiding aan de slag om tot een aantal inzichten te komen. Volgens het principe van probleemoplossend denken en toepassen van STEM-didactiek laten we de leerlingen zelf meedenken en verantwoordelijkheid opnemen voor het laten slagen van een opgezet project. Op die manier verhogen we hun intrinsieke motivatie en het rendement van het leerproces. De inzet is om leerlingen aan te zetten meer circulair te denken. Hiervoor willen we werken rond de bereiding van appel-druivenwijn.
Design: Nelson en Margot De Saegher